piątek, 24 sierpnia 2012
Bułka z masłem.... Nie dla cukrzyka

...a dokładniej kukurydziana z dynią z serkiem wiejskim zamiast masła. Po 6-ciu godzinach od śniadania ...albo obiadu. Poprzedzona kawą. Tak wygląda:

zdjęcie z kategorii: prawdziwe

Wpis powinien być w kategorii: "Uwaga! Nie róbcie tego w domu!"

To dowód na to, że jeść trzeba regularnie co 3-4 godziny i dodatkowo bez bułek ;) Oraz nie rzucać się na kawę przed jedzeniem.

wtorek, 14 sierpnia 2012
Koszmarne noce... i dnie

Hipo goni hipo, a pomiędzy insulina nie działa... Przedwczoraj złorzeczyłam na wszystkie mądre głowy, które każą zmieniać wkłucia do pompy insulinowej co 3 dni. Po co mam zmieniać dobrze działające wkłucie? Nawet po 6 dniach? Zmiana wkłucia psuje cukry:

Jednak wczoraj wieczorem i w nocy była powtórka z rozrywki (ta pierwsza "górka" to po śniadaniu):

Zazwyczaj butelkę Frugo na hipo "zużywałam" w ciągu tygodnia (przeważnie połowę wyrzucałam, no bo ile czasu można otwartą nosić?) A od soboty poszły już 3 butelki plus, w akcie desperacji, krówki. Nie mam już żadnych objawów niedocukrzenia :/ Dziś w nocy nawet ignorowałam co trzeci alarm o hipoglikemii, bo nie chciało mi się podnosić głowy z poduszki...

Trzeba to jakoś umiejętnie wyprostować. Zobaczymy jak będzie dzisiaj...  Na razie śniadanie grzecznie się "czołga" ;)

 

A przy okazji znalazłam winowajcę wysokiego cukru po niektórych śniadaniach. Trochę to wbrew logice, ale potwierdzone za każdym razem, kiedy to jadłam. Jak jem inne śniadaniowe śmieci, nawet te z cukrem, to jest lepiej, albo bardzo dobrze. A jak jem to:

...cukier jest kosmiczny (jak wczoraj). Dziwne, bo ma ok. 15% błonnika i brak dodatku cukru. Może technologia produkcji aż tak wpływa na przyswajalność skrobi? Cóż, nie wszystko w przyrodzie da się wyjaśnić ;)

środa, 08 sierpnia 2012
Dżem... brzoskwiniowy bardzo zdrowy

...albo i nie, kwestia czego kto wymaga od pożywienia ;)

 

1 kg dojrzałych (wypestkowanych) brzoskwiń

350 g cukru

1 opakowanie "Żelfix'u 3:1" Dr.Oetker'a

 

Dżem robimy wg przepisu na opakowaniu "Żelfixu". Szybko, łatwo, przyjemnie. Zero kreatywności ;)

Dżem brzoskwiniowy niskosłodzony

 

100 g zawiera 154,5 kcal oraz 37 g węglowodanów.

1 WW to 28 g dżemu, czyli 2 niezbyt czubate łyżeczki.

 

Teraz pora na ciacho, coś już wymyślę ;)

A może podrzucicie przepis na ciasto z wykorzystaniem sporej ilości dżemu?